lördag 2 oktober 2010

En tur till Österlen...

En trött Chapman i bagaget i bilen. En av hans favoritplatser.

...har det blivit idag. Jag, Chapman, mormor och morfar körde iväg tidigt imorse. Vi har varit och sett till vårt hus och kollat av så allting var ok. Det blev lite av varje, bland annat årets sista gräsklippning (tror jag), björnbärsplockning. Värmen i huset skulle också höjas lite inför kylan som kommer. Nu blev det inte bara jobb utan jag passade även på att inhandla ett par nya stövlar på Komstad Skor.

Prydnadspumpor från Ravlunda

Jag passade också på att köpa några prydnadspumpor utmed vägen i Ravlunda. Det är så mysigt när man bara kan stanna och handla vid ett bord. Det är bara att ta vad man vill ha och lägga pengarna i en låda. Jag glömde helt bort att odla egna prydnadspumpor i år. Jag får inte missa det nästa år. Då kanske jag kan sälja... :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...