torsdag 21 januari 2010

Läste...

...på SNK´s hemsida att man har möjlighet att få sin hund presenterad i boken "The World of Newfoundlands 2008-2009" om den har blivit champion under något av dessa år. Nu ikväll har jag suttit och plitat med detta och fått det ivägskickat. Om man nu för en gångs skull har lyckats med bedriften att ha en champion-hund så kan man ju inte låta detta gå förbi. Detta blir nog min enda champion-hund. Det blir säkerligen inte fler. Det är inte lätt och det ligger mycket jobb bakom. MEN det har så klart varit roligt också, annars hade man inte kämpat vidare, och utan min uppfödares stöd hade det aldrig gått.

Man blir lite nostalgisk när man sitter här och tänker tillbaka. Synd att inte Sten fick uppleva det. Jag vet att han ville att jag skulle fixa det själv och inte låta Monika eller Katarina springa med Chapman i ringen. Det första certet tog jag inte själv. Då hade Monika honom med sig till Växjö. BIR blev han då. Det är den bästa placering han fått någonsin. Vi var i Stockholm och firade min födelsedag. Vilken present! De två andra certen har jag tagit själv och man blir stolt över sig själv när man lyckas. Jag fixade det... /Ing-Mari

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska vara jättestolt över dig själv! - och Chapman oxå förstås. /Åsa

benzann sa...

stort grattis å klart man blir stolr förstå nog inet ändå vilket jobb som ligger bakom allt detta då man inet ställer ut sin egna vovve..men slit det förstår jag du haft på gott å ont ;) klart an ska sända in bild då fattas annat .. säj till när tidningen komem rås vi får se sötisen.. ha en fin å myisg dag må så gott kram å nospussar fårn oss alla ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...