söndag 31 januari 2010

Långpromenad...

...blev det igår. Matte och husse var bjudna till kompisar som hade arrangerat "Gammelvasan". Det var vasalopp i miniformat i en trädgård. Sen var det curling i trädgården också fast med dunkar istället. Jag vågade inte gå ut på isbanan. Tur var det, tyckte matte. Där var en liten hund också som inte tyckte om mig. Hon försökte bita mig men allt hon fick i munnen var en massa päls. Sen på kvällen så gick vi hem. Då var det -14 grader. Sammanlagt blev det ca 8 km. Det var ett bra dagsverke...

2 kommentarer:

Ruff sa...

Trevligt med en heldag ute! Just nu ligger jag ute på altan och äter snö och matte sitter och kikar på mig genom fönstret. Ja visst var handduken tjusig! Matte ska kolla om farmors kompis har lust o ta nån beställning! Återkommer i så fall! Ha en trevlig dag!!!

annie sa...

haha så häftigt så kul men hugaligen å ha en sån liten vovve som vill bitas..var ju inte snällt.. ni är då så hurtiga ute i så kalla minusgrader å långt gick ni oxå..annat är det här hemma ;) hopaps ni har e fin kväll ..får höras i veckan mer bara tid finns.. snobben blev ju opererad å det är lite lugnare nu iaf men kanske jag vilar upp mej en vecka till.. må gott puss å kram til er båda.. annie å nuffekillarna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...