söndag 17 mars 2024

Klippa fruktträd och köpa penséer...

Det blev en dagstur ner till Österlen idag. Firman som lagade vår värmepump för 1½ månad gjorde en luftning av systemet tidigare i veckan så vi ville ner och kolla till det. Samtidigt klippte jag även de två små fruktträden som vi har på gårdssidan då trädgårdstunnan ska ha sin första tömning för säsongen imorgon. Det var lika bra att fylla den nu när vi ändå var där 😊 Fastän det var lite kallt så var det ändå skönt vårväder. Se så blå himlen är.

Jag har trädgårdstunna även här hemma på Trolle Hill och den ska tömmas på onsdag första gången. Så den höll jag på med igår att fylla upp. Jag klippte ner buskar och en massa gammalt nervissnat.


Det börjar också bli dags att göra fint vid gravarna så även där har jag varit idag. Passade på att köpa penséer på plantskolan i Skåne-Tranås när vi körde hem från Österlen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...