onsdag 4 oktober 2023

Ugnspannkaka...

Jag provade ett nytt recept på en ugnspannkaka ikväll som jag hittade i Land-tidningen. Jag brukar i vanliga fall göra med bacon i för att den blir lite matigare då, tycker jag. I denna skulle man utöver bacon även ha i skivad purjolök och ett äpple som man skurit i mindre bitar. 

Jag skickade ett meddelande till sonen om han ville komma och äta och det ville han 😊


Man skulle steka bacontärningarna först i lite smör. Därefter tillsätta purjolöken och steka den lite mjuk och till sist i med äpplebitarna. Sen häller man över smeten och den frästa baconblandningen i en smord braspanna. Det blev ett lyft med purjolöken och äpplena 😀 Denna variant kommer jag garanterat att göra fler gånger.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...