söndag 10 februari 2019

Sjukstuga...

Helgen har inte blivit alls som planerat. I fredags jobbade jag som vanligt och vi körde ner till Komstad på eftermiddagen. Ju längre kvällen gick ju sämre blev jag. När jag skulle lägga mig hade jag sån frossa, så jag fick bylta på mig både fleece och mysbyxor. Sen hade jag även extra filtar ovanpå täcket. Helt galet 😔 Jag har bara väntat på det då min kollega på jobbet blev dålig tidigare i veckan. Det är svårt att klara sig undan såna här aggressiva baciller..
 Direkt när vi kom fram till Komstad festade vi till det med att gå in till vår granne Drömbageriet och fika. Så goda semlor hon gör 😊Då var jag fortfarande pigg och frisk.

Sen tog jag tag i att plantera om blommor som jag skulle ha i mina två krukor jag köpt. Då började jag känna mig lite kymigare, så jag tänkte det är bäst att passa på medan "järnet är varmt". Sen blev jag bara sämre och sämre. Det är inte klokt vad dålig man blir på bara några timmar när det drar igång.

Jag är fortfarande inte helt bra. Inatt vaknade jag helt genomsvettig så jag fick gå upp och ta en ny tröja på mig. Det blir inget årsmöte med newfoundlandsklubben idag. De får klara sig utan mig.

Nyckelskåpet med krokar på undersidan har i alla fall kommit upp på sin nya plats i tvättstugan. Krokarna hittade jag i Komstad.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...