tisdag 6 februari 2018

Tankar om nytt kök...

Bild på Kvänumkök
När vi var på kalas i lördags pratades det en hel del om nya kök. Detta fick mig såklart att börja spåna lite och kolla runt på nätet. Vi har ett fint helt okej kök på Trolle Hill, men det är väldigt opraktiskt. Skåpen är små och för få och stommarna består mest av skåp och inte utdragbara lådor. Vi hade ju nyligen renoverat köket på gården när vi flyttade därifrån och fått ett jättefint kök precis som vi ville ha det. Köket var nog en av de saker jag saknade mest när vi flyttade därifrån.

Bild på Kvänumkök
Vi byggde nytt kök även i huset som vi bodde i innan vi köpte gården. Sen har vi även satt in nytt kök i Komstad, så nog har vi skaffat oss en del erfarenhet av hur vi vill ha det. Jag hittade ett väldigt fint kök från Kvänum när jag har surfat runt. Denna blåa färg hade passat fint till vårt klinkergolv, för golvet ska vi absolut inte byta. Sen skulle jag även vilja ha vita marmorskivor. Detta är ingenting som ligger med i våra planer just nu, men om ett eller två år kanske.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...