onsdag 7 juni 2017

Sommarens jobb...

 Ja, här ser ni vad vi planerat att ta tag i under vår semester 😊 Vi har två rum kvar att renovera i Komstad och det är detta allrum och hallen nedanför. Vi tänkte ta tag i allrummet under vår semester i år. Av förklarliga skäl (vår flytt från gården till Trolle Hill i fjol) har vi varken haft tid eller ork att ta tag i de här utrymmena, men nu känns det som om energin och framför allt lusten börjar komma tillbaka. 

Vi har inte tänkt att göra något drastiskt här utan plastmattan ska väck. Det ligger ett trägolv under den. Den vet jag för det hade vi när jag var liten. Sen sätter vi upp väv på väggarna och målar det "Stockholmsvitt". Taket ska också fixas till. Det kommer att bli fräscht och fint när det blir klart. Mats säger att han vill ha detta som ett musikrum, men jag skulle även vilja ha en tv här. En stor hörnsoffa kommer det att bli här i alla fall. Sängplatser behövs till övernattande gäster. Min farbrors gamla mosaikbord på första bilden i detta inlägg har jag sparat. Det är så snyggt, resten får vi se hur det blir...

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Spännande att följa er make over. Bra att ha ett projekt som inte är väderberoende på semestern. Man vet ju aldrig! Ha en fin söndag. Kram P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...