måndag 26 oktober 2015

Värmepumpsuppdatering...

I fredags träffade vi då en värmepumpssäljare nere i huset på Österlen. Det blev lite av en kovändning med allting. Våra egna planer var ju en luft/vatten värmepump och sen sätta in en braskamin i TV-rummet. Värmepumpskillen förespråkade att vi skulle lägga in jordvärme istället om vi fick tillåtelse av både kommun samt av bonden som äger marken utanför. Bara tanken på att börja gräva på tomten gör att jag får krupp, men vi kan lösa det relativt lätt genom att gå ut genom ena gaveln och ut på den gamla gräsmattan och sen bakom garaget och ut på åkern. Då behöver vi inte riva upp våra nylagda plattor eller staket. Jaja, jag ska iaf inte vara där medan grävandet pågår. Jag har fått nog av att se uppgrävt mark där nere. Jag håller mig borta...

Sen var det inte bara detta utan det var ju det med kaminen också. Om vi ska sätta in en kamin i det rummet, så innebär det tydligen väldigt mycket nerskräpning även om man försöker skydda allting så gott man kan. Det är jag inte riktigt beredd på att ta nu när rummet nyligen är tapetserat och allting är nymålat. Vi får suga på den karamellen lite, så vi väntar med kaminen ett tag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...