måndag 14 juli 2014

Med- och motgångar om vartannat...

Vi körde bort till Gyllebosjön igår en sväng. Så fint där är och perfekt för hundarna att ta sig en svalka.
Det kan inte bara vara medgångar hela tiden. Idag ringde Mats mig och sa att de grävt av huvudkabeln in till huset. Plattor håller på att läggas och så skulle de gräva ner vatten- och elkabel till vårt lusthus som vi också ska ha på tomten. Då stötte de på huvudkabeln. Nu blir det inget mer gjort förrän Eon varit där och fixat det. Och regnet öser ner tydligen. Jag är hemma och här har det inte regnat lika mycket idag.

Igår hade vi det trevligare. Vi fick det andra stora matrumsskåpet på plats och vi diskade upp glas och serviser och satte på plats. Så roligt! Idag har jag varit en sväng i Kristianstad och köpt gardiner (jag var på väg till Österlen för att stryka och sätta upp dem när Mats ringde, så jag vände hemåt igen). Rebecca och Danne river tapeter i rum nr tre, så allt går framåt. Då får det vara lite motgångar också :-) Det kunde vara värre saker än en huvudkabel...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...