söndag 20 juli 2014

Vårt nya favoritställe Gyllebosjön...

Jag undrar hur många mil min lille bil har gått denna semester. Jag far som en dåre mellan hemma och Österlen i veckorna. Så länge vi håller på med att lägga plattor och fixa till trädgården kan vi inte ha hundarna där, så därför får jag köra fram och tillbaka. I helgen har vi dock varit där allihopa och då även övernattning. Den provisoriska inhägnaden kom upp i fredags för att igår stod jag som värd för vår årliga kusinträff. Alla tyckte det blivit så fint det som vi gjort än så länge. Det är roligt att höra, för mina kusiner har också tillbringat sina barndomar i huset och har många minnen därifrån. 

Raffes simtur idag i Gyllebosjön
Idag har vi för en gångs skull tagit det lugnt :-) Vi körde bort till vårt nya favoritställe, Gyllebosjön, med hundarna. Raffemannen for i vattnet direkt och började simma. Där är så himla fint. När semestersäsongen sen är över ska Mats ta med våtdräkten, så kan vi vattenträna där. Det var så roligt när sen India skulle ner i vattnet. Det är tantsimning på hög nivå. Hon simmade ut en liten bit, sen svängde hon runt och simmade tillbaka till oss. Lugnt och sansat mot skillnad från Raffe. Han bara brövlar på ut i vattnet utan nån tanke :-) Hade jag inte haft honom i en lång lina hade han simmat iväg och inte hittat tillbaka till oss, det är jag säker på, för där vi var var rätt så mycket träd och trädgrenar i vattenbrynet. Sen grillade vi korv som vi tagit med oss. En härlig förmiddag som avslutning på min semester. Imorgon börjar jag jobba igen, men bara en vecka. Sen har jag ytterligare semester en vecka. Skönt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...