onsdag 5 mars 2014

Usch för ont i örat...

Som jag skrev i söndags hade jag feber under helgen och kände mig allmänt hängig. Måndag och tisdag har jag ändå jobbat fastän jag varit väldigt trött, men igår vid lunchtid fick jag jätteont i mitt ena öra. Jag stod ut hela eftermiddan och jag körde hem och gick ut med hundarna en sväng fastän jag hade så ont så jag visste knappt var jag skulle bli av. När jag kom in gick jag och la mig och då började det bubbla värre än nånsin inne i örat och då sprack trumhinnan och var började rinna ut. Det är så hemskt och gör så ont. Jag har haft detta en gång förut också för några år sen. I alla fall så försvinner ju trycket när trumhinnan spricker så då gör det inte så ont längre. Nu bara tjuter det, men det försvinner också så småningom.

Nu är jag precis hemma från min vårdcentral. Jag har fått penicillin som jag ska ta i tio dagar. Jag har antagligen trånga örongångar. Det är kanske därför jag får det just på detta örat, vad vet jag, men jag hoppas verkligen att det var sista gången. Ändå är jag så noga med nässpray när jag är förkyld för att undvika sånt här. Idag blir det till att ta det lugnt här hemma, vila och pula med sånt som inte är så kroppsligt krävande. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...