tisdag 7 maj 2013

Det fixas och donas...

...inför lördag då vi ska hämta hem hundarna. Ja, ni läste rätt. Det blir inte bara Ralph som följer med oss hem utan det blir en vuxen tik också. Hon får fostra och vara sällskap till Ralph om dagarna när vi är iväg. Jag kan inte ta "mammaledigt" just nu och vara hemma hos Ralph en vecka eller två. Jag måste iväg varje dag till skolan och min praktik. Detta blev en väldigt bra lösning, så nu får vi prova på att ha en tik också. En ny erfarenhet för oss. Hon verkar vara en väldigt trevlig hund. Hon kommer säkert att trivas bra här hos oss.

Ikväll har vi rensat hundgården på ogräs, så nu är den jättefin. Den gamla ponnyboxen där de kan gå in i har jag sopat rent från alla gamla löv och Mats har byggt en ramp som Ralph kan gå på in och ut. Boxen ligger lite lägre än markplan så till Chappi hade vi byggt två trappsteg, men det blir alldeles för högt för Ralph nu när han är liten så en ramp blev mycket bättre. 

I måndags var jag och köpte lite "nödvändiga" grejor. Ny matskål, koppel och halsring till tiken. Lite leksaker till Ralph var jag också tvungen att köpa. Jag kan knappt fatta att vi ska hämta hem honom bara om några dagar :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Önska er all lycka med Ralph !
Han är så gullig! Det skall bli skoj att se han växa upp
Ha det bra
Iren och Labbe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...