onsdag 8 februari 2012

Röntgen och medicin...

Jag har inte skrivit om det här på bloggen, men Chapman har varit halt en tid och idag hade jag bokat tid till honom på Vesslarps Veterinärklinik. Jag har varit med honom där två gånger innan, bl a då jag röntgade hans höfter och armbågar. Han blev röntgad även denna gång, men där var inget fel på hans armbågar. De tog även borreliaprov och det visade heller ingenting. Antagligen har han en inflammation i vänster armbåge så han fick antiinflammatoriskt insprutat i leden och sen ska han ta antiinflammatorisk medicin i 10 dagar. Sen får vi hoppas att han är bra igen.

Men tillbaka till hans armbågar. När Chapman blev röntgad i sin ungdom fick han B på sina höfter och en 1:a, lindriga pålagringar, på armbågarna. Vi tittade på plåtarna redan då hos veterinären och han sa att de såg fina ut, så jag blev förvånad när han fick en 1:a på dem. Sen idag när han blev röntgad igen efter nu fem-sex år, så säger veterinären att hans armbågar ser lika fina ut. Hade han haft en etta så hade de varit sämre än vad de är. Man blir ju irriterad när man hör detta. Nu spekulerar jag hej vilt, men detta kanske har gjort så att någon har backat som har varit intressad av honom avelsmässigt. Vad vet jag...Detta visar bara att den bedömning SKK gör kan man inte lita på fullt ut.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...