söndag 27 november 2011

Stormvarning...

Hästarna kom in extra tidigt idag. Det är stormvarning ute och då är det inget roligt att ha de ute i hagarna. De har det lugnt och skönt inne i stallet. Storm är bland det värsta jag vet. Efter Gudrun har jag fått en väldig respekt för det. Allt löst har vi plockat undan. Porten till logen är stängd. Hästtransporten är inkörd. Jag håller också tummarna för att vi får behålla strömmen. 

Det är julskyltning nere på stan idag men den blåser kanske bort :). Mats och Aron ska ner där snart och stå och sälja glögg och lussebullar för brottningsklubben. De får klä på sig ordentligt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va rädda om Er i stormen

Kram Kattie & Gus

Åsa sa...

Håll i er ordentligt i stormen! Tur att Chapman inte blåser bort i första taget!
Ha en trevlig advent - ni få väl tända alla ljusen om strömmen försvinner
Åsa & co

Norrfrids Eija sa...

Såg just på nyheterna hur väldigt det stormade därnere...hoppas det går bra och att ni behåller strömmen! Ja vädrets makter måste man respektera!
Du har helt rätt om "villasýndromet". Här i Norrland är de faktiskt mer införstådda med vad det innebär att sköta om en gård...men mina kamrater där vi bodde förut...de lever ju villaförortsliv, precis som vi gjorde förut och då har man bara sin lilla prydnadsträdgård att bekymra sig över och max några pallkragar med nyttoväxter. Men jag skulle inte byta. Det vi har nu är 100 ggr mer genuint, äkta och jordnära. Det känns som att jag blir en bättre människa för var dag som går, eftersom jag lär mig att första sambandet mellan jord och bord. Sen det välmående som utelivet och skogslivet ger går inte att köpa för pengar!
Ha det så fint i denna advent,
Eija

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...