onsdag 16 november 2011

Eftersök...

Tidigt i morse blev en älg påkörd ca 300-400 m från vårt hus ute på stora vägen. Jag fick reda på detta genom att jag ser två jägare med gevär på ryggen och hund gå igenom vår hage där de två nykomna hästarna är. Man blir såklart undrande och en aning irriterad också och ställer sig frågan vad de gör där. När jägarna kom tillbaka pratade jag med dem och fick då reda på att älgen bara en kort stund tidigare gått samma väg. De hade sett älgens liggplatser bredvid den stora vägen och där var även lite blod. Jag är bara så förundrad över att hästarna inte blev helt skräckslagna och prejade ner stängsel och allting. Sen på eftermiddan när jag gick rundan med Chapman träffar jag på ytterligare två jägare som eftersöker älgen och rätt vad det är så ser jag älgen springa över ett fält. Jag vet inte vad som hände sen, men eftersom älgen kan springa så borde den väl inte vara så skadad så att de måste skjuta den. Det är flera år sen jag såg en älg så nära vårt. Lite läskigt är det. De är ju så stora...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...