lördag 24 september 2011

Just nu...

...äger jag inte fler höns än så här, men jag vill gärna skaffa några levande att ha här på gården längre fram. Har tillräckligt att göra med de djur vi har och nu tar mina studier också mycket tid. Det finns många raser att välja mellan, men jag tror att det kommer att bli den skånska blommehönan. Den passar väl in här på en skånsk gård, tycker jag. Denna lilla fina hönstavla i keramik köpte jag för några år sen på julmarknaden på Hässleholmsgården som går av stapeln varje år en helg i november. Den är bara liten, ca 6x6 cm. Jag har den uppsatt på väggen i vår groventré.

Är precis inkommen från stallet. Min ridning på Vanilj går sakta men säkert framåt. Jag försöker mig på att trava också nu, men hon är trög att få igång. Jag har inte riktigt vågat trycka på henne för mycket innan, då jag är en fegis och tror att hon skulle fara iväg och jag skulle då trilla av. Nu känner jag henne bättre och hon tar inte i i onödan. Just nu känns det ganska skönt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...