söndag 16 juni 2024

Snart semester...

Som vanligt har veckan som gått bara runnit iväg. Jag har gjort iordning Cindy då det varit hundutställning både igår och idag. Det var hennes första utställning i Öppenklass. Utställningen gick inget vidare, men det var ändå jättebra social träning för henne. Mycket folk och mycket hundar, det är precis det som hon behöver träna på 😊 och det gick över förväntan faktiskt. 

Annars då? Det stora som händer i mitt lilla liv är att jag jobbar bara en vecka till 😂Sen är det SEMESTER med stora bokstäver. Som jag längtat. Kroppen behöver en paus från jobb och annat, så det ska verkligen bli jätteskönt. Jag längtar också ner till Österlen då vi knappt varit där nånting under dessa två senaste månaderna. Har vi varit där nere så har det varit för att klippa gräs och vattna, typ. Det har varit så mycket annat på helgerna som fått gå före.

På tisdag kommer plåtslagaren som ska göra plåtarbetena på lilla stugan. Han ska mäta och förhoppningsvis komma med något datum när plåten sen kan läggas på. Troligtvis kommer också beställningen av fönster och dörrar nästa vecka. Idag när jag och Cindy var iväg hade Mats hunnit med att sätta upp fjällpanel på den andra gaveln. Sen hade han även målat vindskivorna inför att plåtslagaren ska komma. Nu när färgen kom upp ser vi att den är mycket ljusare än vi trodde. Inte så ljus att den är vit-vit, men mjukare och någon nyans mot väldigt ljusgrå/beige, men som sagt ljus. Nu är inte vi såna att vi drabbas av panik på något sätt av detta. Detta kommer såklart också att bli bra, man får bara tänka om 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...