tisdag 18 juni 2024

Fönster och dörrar har kommit...

De fönster och dörrar vi beställt till stugan har kommit 😊 Jag vet inte riktigt hur och när Mats tänkt att hämta det, men det fixar han. Ikväll har han grundmålat fjällpanelen. Plåtslagaren kom också idag och mätte till taket på utbyggnaden. Det blir röd bandtäckt plåttak. Kommer att bli urtjusigt 🏡

Jag har nog inte skrivit så mycket om utbyggnaden, men vi fick berättat för oss att den byggde förra ägaren för ca 20 år sen och det är där badrummet är. Inne i stugan har det från början varit en liten toalett med bara toastol och tvättfat, men då för 20 år sen ville de göra ett större badrum med dusch och då utgick de ifrån den lilla toaletten. Jag har fått för mig att han byggde väldigt länge på badrummet och att det inte är så länge sen det blev helt klart för det är väldigt fräscht och modernt med en duschkabin och även en förbränningstoalett då det blev ett krav från kommunen på senare år. Så där är två toastolar, lustigt nog. Vi kommer ändå att få göra om en del där då plastmattan som ligger på golvet inte är fackmannamässigt monterat. Jag är inte heller så förtjust i duschkabin. Hade hellre haft duschväggar, men det blir ett senare projekt.


Gör om och gör rätt. Det är nog den här stugans nya ledord, haha... 😀 Tur att Mats är så händig och bygger och fixar så mycket själv. Men å andra sidan hade vi aldrig köpt stugan om han inte varit det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...