söndag 2 juni 2024

Rida islandshäst...

Vi var ute med några kompisar igår och red islandshäst. Jag har bara gjort det en gång förut och det är många år sen så jag var lite nervös inför det. Jag fick en lugn en som hette Otto. Den enda uppgiften jag fick var att vi skulle rida sist 😊🐴


Allt gick bra och jag fick till tölten också, tyckte jag. Inte hela tiden, men efter ett tag kändes det bättre och man blev såklart mer avslappnad efterhand. En rolig grej att göra tillsammans 😊


Här är alla hästarna parkerade när vi hade en paus för fika. Alla stod fint och snällt och väntade. Vi red på Hovdalaområdet och vi stannade vid en sjö som heter Filesjön. Jag har aldrig varit där förut, men där var väldigt fint med en grillplats så dit borde vi åka fler gånger.


Vi körde ner sent igår till Österlen då det måste skötas även där nere och det är över 1½ vecka sen vi var där och klippte gräs. Det var skönt att vara på plats redan när man vaknar. Det blir lite mer av dagen då. Mina grönsaker växer, men jag satte nya rädisor och morötter då de inte alls kommit upp. Hoppas att de nya fröna tar sig bättre 🌱


Jag har inte satt några potatis i år, men där är ändå potatis som övervintrat och som kommer upp 😊 Får väl se vad det blir för någon sort. Det blir säkert olika för jag har haft olika sorter genom åren.

Då börjar en ny arbetsvecka imorgon, men den är bara fyra dagar. Det hade jag helt glömt bort och blev upplyst om det idag. Då blir man glad 😀

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...