torsdag 20 juni 2024

Midsommar imorgon...

Jag kan knappt fatta det, men jag går på semester idag. Så himla skönt det ska bli 😊 Men innan dess ska vi fira midsommar och det gör vi som vi brukar med våra goda vänner ute vid Åhuskusten. Helt vanligt traditionellt midsommarfirande med dans kring midsommarstången och sill och potatis. Enligt väderrapporten ska det bli soligt och varmt för en gångs skull. Vädret har verkligen varierat genom åren, men som sagt, i år verkar det bli riktigt bra. 


Vi var nerom Österlen en runda igår för att klippa gräs och kolla till det. När jag kom hade Mats, han körde tidigt ner där, t o m klippt häcken utmed vägen och hunnit en runda till tippen med skräpet också. Jag hade egentligen inte planerat in att vi skulle sova över, men det gjorde vi så imorse var det upp i ottan och köra till jobbet. 


Vi har inte varit där nere på två veckor så jag var lite orolig för mina grönsaker och jordgubbar, men det måste ha regnat en hel del för det var inte torrt det minsta. Grönsakerna såg fina ut och där var mycket jordgubbar och de var stora och fina, men inte färdiga ännu. Jag smakade på en som var nästintill klar och den var så söt och god 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...