torsdag 27 juni 2024

Jordgubbarna och ren hund...

Vi har så mycket jordgubbar så det är inte sant 😊 Jag kan inte minnas att vi haft så mycket nåt tidigare år. I så fall måste det varit längesen. Och stora och söta är de också. Leia gillar också jordgubbar. Släpper man ut henne ut i trädgården utanför det inhägnade är hon genast vid jordgubbarna och ska sno åt sig några 🍓


Jag har haft en riktig trädgårdsdag idag. Klippt gräs och rensat kanter. Jag har också börjat att ta bort ogräs mellan plattorna. Ifjol köpte vi ett redskap för det. Ser ut som ett mordvapen, haha... En krok på en sidan och stålborste på andra sidan. Den är i alla fall väldigt effektiv för sin uppgift och kan rekommenderas 😊

Leia

Leia har också tvättats idag. Jag gjorde det faktiskt utomhus med trädgårdsslangen nu när det är så varmt och soligt. Skönt att ha det gjort. Jag har blåst och börjat kamma henne och hon fäller jättemycket. Jag får fortsätta kamma henne imorgon, orkar inte med allt på en dag. 

Jag började att kolla på Netflixserien Bridgerton för nån vecka sen. Nu har jag kommit till första avsnittet på säsong tre. Den är riktigt bra och ett riktigt engelskt kostymdrama. Man bara njuter av de vackra kläderna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...