lördag 11 februari 2023

Vårväder och flismaskin...

Vilket fantastiskt väder vi haft idag 🌞 Vi har varit ute nästan hela dan och jobbat i trädgården och vi har provat den nya flismaskinen. Så nu är ena trädgårdshörnan bakom det lilla vattenfallet helt upprensat och även bakom vårt garage/förråd är all sly och alla bokskott borta. Så himla fint det blev 😊 Konstigt egentligen att det skulle ta sex år innan vi köpte en sån här bra grej. Fördelen är ju att man blir av med allt direkt. Inget som man behöver lasta på släp och köra iväg med.

Ena hörnan som nu är upprensad

Granarna som är där får stå kvar till nästa jul. Får se om jag ska ha dem till nånting då.

Det märks att våren är på väg för det känns lite som att man börjar få tillbaka nån slags livsenergi som gått på sparlåga ett tag. I alla fall för mig. Nu när vi var iväg och hjälpte Rebecca och Fredric att flytta så kom jag på mig själv att tänka att vi skulle kanske ta tag i nånting här hemma på Trolle Hill också. I går kväll började jag mäta på golvet framöver vår kamin där vi har två st fåtöljer. Där skulle jag vilja ha en matta. Jag har funderat på det förut också, men sen har det liksom runnit ut i sanden. Det hade myst till det lite med en matta just där har jag fått för mig. 

Jag hittade bl a denna mattan på Rugvista. Mattan som jag skulle vilja ha behöver typ ha måtten 140x270 cm. Det är ju inget vanligt mått så det blir nog svårt att hitta någon med just det måttet, men de har en som är 100x250 och som är lagom i pris. Skulle kanske kunna gå 😊 Där finns mattor i bättre storlek, men de är betydligt dyrare och det är jag lite för snål för. 



Rebecca tipsade mig också om en sida som heter Turkishrugkingdom, se HÄR. Där har hon köpt en matta nu till nya huset. Jag ska gå in där och kolla också 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...