onsdag 8 februari 2023

Dyrt med hundfoder...

Jag måste bara skriva av mig, men maten till hundarna har blivit galet dyrt på senare tid. Jag har nästan alltid gett mina hundar Royal Canin och speciellt när man har valp vill man hålla sig till en och samma sort. Jag brukar beställa mat antingen från Vetzoo eller Zooplus beroende på vem som har det fördelaktigaste priset och även transporten spelar en viss roll.

Nu har tydligen Royal Canin höjt sina priser rejält vilket medfört att Zooplus som brukar ha det fördelaktigaste priset har helt slut på sitt lager. Så istället för att betala 769 kr som jag fick betala senast fick jag istället nu köpa för 1049 kr. Det är en rejäl skillnad. Vuxenmaten till Leia skiljde sig från 709 kr till 807 kr. Så en säck av varje sort blev tillsammans 378 kr dyrare än förra gången!

Vi har fortfarande snö 

Jag minns att för flera år sen beställde vi foder som det visade sig kom från något lager i Tyskland. Priset var fördelaktigt, men leveransen tog väldigt lång tid och ofta har jag inte så lång framförhållning att jag kan vänta i 2-3 veckor. 

Nej, det blir nog till att se över och jämföra om man ska gå över till något annat fabrikat istället. Den bistra sanningen är att det blir dyrare och dyrare att ha djur 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...