tisdag 7 februari 2023

Hemma igen och ledig imorgon...

Det har varit två intensiva dagar uppe i Kalmar och nu ikväll är vi hemma igen efter att ha hjälpt Rebecca och Fredric att flytta in i sitt nya hus. Allt har funkat bra och hela deras bohag kom på plats igår och idag har vi fortsatt packa upp och varit en runda både på Ikea och Jula. Ett jättemysigt hus har de köpt och där kommer de säkerligen att trivas och bo in sig 💗 Lite fix med väggar, tak och golv behöver göras, så de har lite att ta tag i.

Det mest dryga var nog hemfärden med ett stort släp där bak. Tre timmar tog det, kustvägen. Vi brukar aldrig köra kustvägen, men det kändes säkrast då väglaget genom Småland var väldigt vintrigt igår när vi körde upp. Flyttsläpet har som tur var kunnat stå kvar i Kalmar sen förra helgen då vi hjälpte dem att flytta ut från lägenheten. Tack och lov att vi bara behövde dra på det en gång upp och en gång hem.

När vi var på Ikea kollade jag in deras rullvagn Råskog. Den finns både i en större och en mindre modell. Jag tror att jag ska köpa en av varje ner till huset på Österlen. Den mindre att ha på toaletten uppe i i huset och den större nere till nya duschrummet i källaren. Verkar väldigt bra till förvaring som t ex toarullar, plattång med mera. Vi har en ganska liten toalett uppe i huset och det ryms inte jättemycket i de två lådorna som tillhör vaskskåpet, men den lilla modellen ska nog få plats mellan duschen och toastolen. 


Nu har vi hämtat hem Leia och Cindy också som varit hos uppfödaren medan vi varit borta så nu är ordningen återställd igen. Jag har tagit semester även imorgon och det ångrar jag verkligen inte. Ska bli så himla skönt att inte behöva upp i ottan och iväg till jobbet utan bara kunna bestämma själv vad jag vill göra. Bland annat ska jag iväg och fika med en gammal kollega. Ska bli så väldans trevligt att träffas igen. Det var ett tag sen nu 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...