tisdag 2 november 2021

Vad skulle man jobbat med egentligen...

Jag har jobbat med administration och ekonomi i hela mitt arbetsliv. Egentligen så känner jag mig färdig med det nu och skulle vilja göra något annat, men hur ska det gå till 😕 när man är så här gammal liksom? Lite trist om så är fallet. Jag ska väl ändå arbeta en 13-14 år till.

Jaha, vad skulle jag då vilja göra? Ett yrke som jag hela tiden kommer tillbaka till och kollar in emellanåt är teckenspråkstolk. Lite överraskande kanske, men jag är väldigt fascinerad av teckenspråk och har varit det ända sen jag var liten. Minns ni att det för länge sen, måste varit på sjuttiotalet nån gång, gick ett program på TV de där lärde ut teckenspråk. Det måste varit nån slags utbildningsserie. Man kunde köpa kort till programmen, typ kortlekar, som visade hur man tecknade ord. Jag tyckte det var jätteroligt att se de här programmen och jag hade alla kort som hörde till. Dessutom så finns det en utbildning här i närheten så jag vet egentligen inte varför jag aldrig tagit steget när jag haft det så nära.


Ett annat yrke som jag också dragits till i många år är trädgårdsmästare. Den utbildningen har jag googlat ett otal gånger. Den finns inte här i närheten så den hade varit svårare att få till. 


Sen att jobba med djur är väl alla tjejers dröm inbillar jag mig 😊
Har inte ni några jobbdrömmar?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...