söndag 7 november 2021

Årets pysseldag...

Ifjol blev det inget , men i år var det precis som vanligt igen 😊 Vi är ett gäng som träffas och så har var och en sitt eget lilla eller stora pysselprojekt som den håller på med. Det känns som att det blir mer och mer avancerade projekt för varje år haha....

Våra goda vänner tillverkade sin egen Ribbon vilostol. Helt galet att man kan tillverka en sån här på en dag. Så kanonfin den blev. Jag och Mats får kanske också ge oss på att göra en sån här. Så här blev den i alla fall och skön är den också att sitta i.



Som vanligt, höll jag på att säga, hade jag blomsterskott, krukor och jord med mig som jag satte om. Jag hade också min virkade mössa med mig, som aldrig blir klar 😉Jag gjorde några varv på den men mest hjälpte jag Mats med hans projekt. Han byggde nämligen ett bord med kryssunderrede som vi ska ha i lusthuset nere på Österlen. 


Det blev jättefint 😊 För några veckor sen hittade vi en annons på Blocket. Det var en man som hade att "bonnaställe" utanför Simrishamn som sålde virket till det. Rejält blev det minst sagt.

Nu ska bordsskivan slipas och så får vi se sen vilken kulör det blir. Jag är inne på att ha korgstolar till 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...