torsdag 18 november 2021

Operationdags...

Det har varit en orolig dag idag. Jag har inte skrivit om det här innan, men Raffe råkade ut för en korsbandskada för ett tag sen och idag var det dags för operation. Jag lämnade honom i morse på kliniken och hämtade honom på eftermiddagen. Allt hade gått bra. När jag hämtade honom var han placerad i deras ponnybox 😊 De sa att det var en mycket ledsen hund jag skulle hämta, men att nu skulle han bli glad när jag kom. Jag vet inte riktigt vad de menade, haha... Han kanske hade skällt och ylat, vad vet jag.

Det bökiga kommer nu efteråt. Att ha en 60-kilos hund som hoppar på tre ben är inte så lätt. Imorgon ska jag ta bort en stor "tampong" som sitter fastsydd utanpå såret. Sen ska han ha två sorters tabletter två gånger om dagen och han ska bara ut och gå när han ska pinka och baja. Tur också att vi bara har ett litet trappsteg upp till verandan. Bara det är krångligt för honom just nu. Stackarn, men det är skönt att ha det gjort. Nu ska det bara bli bättre 💗 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...