onsdag 17 april 2019

Mat inför påsken...

Imorgon måste jag handla inför påsken. Rebecca, som är vegan vilket de flesta nog vet, kommer hem så det blir en del att handla då man får köpa dubbelt av det mesta. Jag har funderat en del på det där. Jag vill ju mer och mer laga det veganska från grunden och inte köpa så mycket halvfabrikat, så för att det ska bli lite mer ordning tänkte jag börja samla de recepten i en speciell bok. 

En rolig tanke är ju att den samlingen av recept skulle kunna utmynna i en bok. Den skulle kunna heta "Hjälp, mitt barn har blivit vegan - vad ska jag bjuda på". En sån bok hade jag köpt direkt när Rebecca blev vegan, haha... Finns det inte får man ju skapa det själv 😊

Jag fick Coop-tidningen idag där ovanstående recept på quesadillas var med. Man får byta ut osten bara till veganost istället. En enkel rätt som är perfekt som lunch till exempel. De ska vi göra nån av påskdagarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...