torsdag 11 april 2019

Behöver ett nytt yogaflow...

Jag är helt kass i min rygg. I lördags stod jag och kammade hundarna vid det nya trimbordet som Mats byggt. Oundvikligt står man då lite halvböjd och jisses vad jag fick ont i ryggen efteråt och värre och värre blev det. Jag kunde inte sätta mig, inte ställa mig och den första natten var hemskt. Varenda liten rörelse var som knivhugg i ryggen. Nu är det bättre, men långt ifrån bra. Jag har en längre tid varit bra i min rygg och jag är övertygad om att det är yogan som gjort det. Nu när jag hoppat över yogan sen februari månad, så kommer det onda tillbaka. Det är tvunget att jag kommer in i ett nytt yogaflow igen. Jag får ta mig i kragen, helt enkelt...

Ikväll har vi varit flitiga i trädgården. Jag har klippt och rensat och Mats har blåst löv och kört med vår lilla harv. Så skönt att ligga i fas när värmen kommer och dammen ska sättas igång 😊


Kvällens middag, pulled beef i pitabröd. Detta ska jag göra fler gånger 😊
Måste också ge ett mattips. Medan vi var ute i trädgården och jobbade hade jag redan när jag kom hem från jobbet satt in en Pulled beef i ugnen. Jag har aldrig gjort det innan, men såå gott det blev. Mycket bättre och godare än jag trodde. Jag hade 700 gr högrev, skivad gul lök, vitlök, bbq-sås, salt och peppar. Allt blandas i en stekgryta som sätts in i ugnen i 150 gr. Jag hade grytan inne i ca 2,5 timme, men den hade blivit ännu bättre om den stått ytterligare en halvtimme, men vi var så hungriga så vi kunde inte vänta längre 😊 Ta ut grytan och dra isär köttet. Blanda ihop allt tillsammans igen i grytan (kött, lök,sås). Vi åt det i pitabröd tillsammans med grönsaker och creme fraiche. Detta kan jag varmt rekommendera. Smidigt när maten sköter sig självt i ugnen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...