onsdag 26 juli 2017

Trädgården på Trolle Hill...

En "rabatt-ö" som nu ska få sig en uppfräschning
 Jag tänkte berätta lite om hur trädgården ser ut här på Trolle Hill. Tomten är på ca 3000 kvm och det mesta är naturtomt. Vi har en liten plätt gräsmatta. Från att på gården haft mellan två-tre timmars klippande med åkgräsklipparen tar detta ca 15 minuter med en handjagare. Lite skillnad 😊

En stor del av resterande tomt, närmast huset, är belagt med singel förutom då dammen och "öar" med rabatter som mest består av prydnadsgräs.

I de här öarna har det nu växt upp en massa ogräs och prydnadsgräset har också spridit sig, så nu är det dags att tag i detta. Jag har dessutom inte prioriterat detta under sommaren då vi mestadels försökt vara i Komstad när vi varit lediga.

Som sagt, här har jag börjat med första "ön". Som ni ser så är man aldrig ensam, det är alltid något djur som vill vara med 😊 Jag är lite nördig när det gäller ogräs. Jag ogillar det verkligen och ser varenda litet strå, så jag har inte tyckt om att det har sett ut så här under sommaren, men nu ska det få sig en uppryckning. Det får ta den tid det tar. Det blir ett litet projekt...

Jag funderar på att lägga bark på sen när jag är klar. Frågan är det bara om det gör att det blir mer jobb när ogräset växer upp i barken. Jag får fundera på det. Jag får nog också fylla på med lite mer prydnadsgräs på de kala plättarna. Det kan jag nog ta av det som spridit sig på andra ställen. Då slipper jag köpa nytt, ekonom som man är 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...