onsdag 4 februari 2015

Fem dagar i Sydney...

Harbour Bridge
 Det har nu gått fem dagar sen vi kom hit till Sydney. Vi har redan hunnit med mycket, tycker jag. Jag kommer att lägga upp bilder efterhand. Det första vi gjorde när vi kom hit i lördags morse var att åka till hotellet, checka in där och lasta av väskorna. Sen begav vi oss ut på stan för att försöka komma in i tiden. Sydney ligger tio timmar före Sverige, så allting blir helt fel. Vi gick (ganska långt) till Harbour Bridge och Operahuset. De båda ligger nära varandra. Det kunde jag väl aldrig tro att jag nånsin skulle komma hit.

Bondi Beach
 Bondi Beach och Farmers Market har det också blivit en tur till. Dit åkte vi andra dagen. Denna strand är faktiskt inte så stor som man kan tro, men den rymmer såklart mycket folk ändå. Vi såg inga livräddare :-) Coogee Beach som är Rebeccas favorit är mycket mindre men mysigare. Bilder därifrån kommer senare.

Det mäktiga Operahuset
Vilken mäktig byggnad Operahuset är, säger jag bara. Helt otrolig. Jag har aldrig sett nåt liknande. Allting på denna byggnad är genomtänkt in i minsta detalj. Tom på toaletterna är handfaten designade. På andra sidan längs med vattnet går där en lång utebar eller vad man kan kalla det under tak där alla gäster kan äta och mingla innan föreställningarna börjar.

Nu har vi som sagt varit här i fem dagar och det tog ca tre dagar för mig innan jetlagen någorlunda var borta. Fast både Mats och jag vaknar tidigt på mornarna, vid tre-fyra tiden och kan inte somna om, men det blir blir nog bättre snart. Jag kommer att lägga upp bilder här efterhand när jag får tillfälle. Vi har hunnit med både Sydney Aquarium, The Botanic Garden, Coogee Beach och såklart har Rebecca visat oss sitt jobb också på Racecoursen. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...