söndag 8 april 2012

En liten tur till Åhus...


Jag och Mats tog oss en liten tur till Åhus idag. Mest för att ta en paus från allt det "vardagliga" och fastän vi har så nära till Åhus så kör vi aldrig dit. Vi åt först påskbuffé på Åhus Gästis och sen gick vi en runda i gränderna. Där är hur mysigt som helst. Vi hittade en antikaffär där man gick ner i källaren. Det var inte så stort men mycket grejor. Jag hittade dessa lampetter som jag tyckte var jättefina. Jag prutade ner dem till 400 kr för båda. Bara 50 kr visserligen och förmodligen blir man väl lurad ändå men det hör liksom till att man ska pruta lite. Jag har också upptäckt att jag tycker det är lite roligt. Bara för några år sen hade jag hellre avstått från att köpa något än att försöka pruta. Man blir väl lite vågligare med åldern :)

Vi gick längs småbåtshamnen, kanalen eller vad man kallar det. Där var inte många båtar ilagda ännu. Kolla in husen som ligger på andra sidan. Undrar vad prislappen hamnar på där...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...