söndag 1 maj 2011

Vårrensning...

Denna helg har jag hunnit med tvätta och plocka undan alla vinterkläder i vår groventré. Det blev väl snyggt och prydligt? Hur länge det nu varar... När vi flyttade hit var detta lilla utrymme tvättstuga, men vi tyckte det blev för trångt för det så vi gjorde om vårt badrum istället till kombinerad toalett och tvättstuga. Vi behövde dessutom den här lilla skrubben till alla ytterkläder och skor eftersom den ligger precis vid groventrén

. Söndag kväll och hela familjen är samlad igen. Denna helg har det varit Chapman och jag som hållit ställningarna här hemma. Mats och Aron åkte till Göteborg i fredags på brottningstävling och Rebecca åkte med kompisar till Åhus för att campa. Innan de åkte hade jag så mycket planer på allt jag skulle hinna med, men har jag gjort hälften av allt det jag planerade så är jag nöjd. Ikväll har vi varit på den årliga byastämman hemma hos en av grannarna. Det blev både smörgåstårta och tårta till kaffet så nu är man rejält mätt minsann.

1 kommentar:

Norrfrids Eija sa...

Ja, det blev ovanligt luftigt i hallen hos oss också efter att vinterstassen flyttat upp på kattvinden. Ser nästan kalt ut, eftersom man är van att hatthyllorna bågnar under tyngden av alla pinaler som vår stora familj har vintertid!
Ha det gott,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...