tisdag 8 februari 2011

Hallelujah moment...

Klockan 20.20 ikväll fick vi strömmen tillbaka efter att ha varit utan i 18 timmar. Vaknade inatt vid två av att det stormade något fruktansvärt. Går strömmen så brukar vi få tillbaka den ganska fort, men inte denna gång. Det måste ha varit något stort fel. Jag var inte på jobbet förrän kl 11 idag. Vi kunde inte ta ut hästarna ur ett beckmörkt stall och full storm ute, så de fick äta inne och så tog vi ut dem vid åtta då det var ljust ute. Vi fick ju också gå igenom hagarna först så där inte var stolpar som vält.

Stora delar av staketet runt ridbanan hade lagt sig och skjutporten in till logen hade hoppat ur spåret och låg på marken. Hästtransporten hade rullat iväg en bit (bromsen var inte dragen, slarvigt av oss) plus lite andra grejer som blåst iväg. Sen fick jag bort till mina föräldrar och duscha innan jag körde till jobbet. Så här är livet på landet ibland...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänkte på Er då jag såg nyheterna i morse.. huuu vad jobbigt!

Va rädda om Er / Kramar
// Kattie & Gus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...