lördag 4 december 2021

Risgrynsgröt och julskinka...

Julkänslan börjar verkligen infinna sig. Igår gjorde jag risgrynsgröt för jag blev så himla sugen på det, och idag har jag köpt den första julskinkan 😊 Det är en sån färdigkokt som man bara ska griljera själv, men som sagt, julkänslan 🤶 Plus att jag gjorde en Janssons också i veckan, men jag kan snart inte längre räkna det som julmat då jag gör det jämt och ständigt, haha...


Idag har det städats här hemma och övriga julpyntet åkte också upp. Jag brukar inte sätta upp det förrän veckan innan julafton, men nu när jag ändå var igång så var det lika bra.


Jag måste också göra ett slag för en bokserie jag börjat läsa. Inför resan till Kap Verde köpte jag den första boken om "De sju systrarna" av Lucinda Riley. Så himla bra och spännande. Jag kunde knappt sluta läsa 😊 Nu ska jag beställa nr två och tre tänkte jag. Kan vara trevligt att ha lite att läsa under julen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...