söndag 5 december 2021

Pomelo för första gången...

När jag var och handlade inför helgen köpte jag något som jag aldrig smakat förut. Nämligen en pomelo. Vi har pratat om den på jobbet. Mest för att en av mina kollegor har en dotter som gillar den skarpt så hon köper den ibland om hon hittar dem till bra pris. Den är ganska så dyr. Den jag köpte kostade 40 kr, vet inte om det är billigt eller dyrt.

I alla fall så fick jag leta på YouTube för att ta reda på hur jag skulle öppna och skära upp den. YouTube är bra till mycket, haha 😊



Hur smakade den då? Man tror kanske att den ska smaka som en grapefrukt, men den var inte alls så sur och även torrare i fruktköttet. Denna var det i alla fall. Den var väldigt god, men jag föredrar nog en vanlig grapefrukt. Jag är ju väldigt förtjust i det sura. Ett plus för denna däremot var att den var lättare att äta än en grape. Inte lika kladdig och hittar jag nån framöver till ett bra pris kommer jag att köpa den igen 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...