fredag 3 augusti 2018

Ett stopp på Ravlundafältet...

Gräsmatten är trots värmen lite grön
Då har första arbetsveckan gått och vi har landat nere på Österlen ikväll. Vi stannade på fältet på vägen hit så hundarna fick rasta sig lite. När vi steg ur bilen var som om en jetmotor stod på och värmde upp luften, så himla varmt var det. Det är så kul att studera lilla Leia. Hon kollar in hur Raffe gör i allt och så gör hon likadant. Ska han lukta på nåt så är hon där också och kollar. Det är ju så de lär sig, de små 💗

Där var faktiskt fler bilar på fältet än jag trodde, så det är fortfarande många som har semester. Lyckans mig som kan köra dit även sen när sommaren är slut. Jag minns en gång i höstas när jag stannade där med India och Raffe. Vi var helt ensamma på hela fältet. Vilken känsla det var 😊

Ikväll har vi tagit upp några av våra egna potatis. Så goda! Imorgon ska jag kolla hur min lök ser ut. De är nog så pass stora nu så att man kan börja använda dem.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...