lördag 4 augusti 2018

En tur till Buhres...

Vi tog en tur bort till Buhres i Kivik ikväll för att köpa rökt makrill och deras egen supergoda romsås. Jag slog till på deras grova bröd också, men texten "Buhre" på 😊 Nu har vi suttit ute och ätit detta tillsammans med våra egenodlade potatis. Så gott! Man kan bara konstatera att det är svårt att ha det bättre 😊😊

Nånting helt annat. Jag har gått med i MyHeritage för att jag tänkte göra ett försök att börja släktforska så smått. Jag har sedan innan en relativt komplett släktforskning på min pappas/farfars sida som familjen har fått för många år sedan, men jag skulle vilja veta mer på min mammas sida. Det är väldigt tidsödande, men man kan ju försöka sitta lite ibland med det. Detta är väl något som passar sen när man blir pensionär...😏

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...