söndag 19 augusti 2018

Element på rätt plats...

Då har denna helgen gått. När vi kom ner till Komstad i fredags blev det en glad överraskning. VVS-mannen hade varit där och flyttat på elementet i hallen, tjoho. Nu är det fritt fram för oss att börja riva ner tapeter i hallen. Sen ska väven upp i hallen och målas och därefter ska takpanel och spotlights upp. Inte så bara, men nu har vi inget att skylla på för att vi inte börjar 😊 

Jag måste berätta också att jag åkte in till Simrishamn i fredags och köpte ett mosaikbord på Apotekarns Trädgård. Jag kunde inte låta bli nu när de hade 30% flyttrea. Då gäller det att passa på, men det var tur att vi var där på fredagen. Där var bord kvar, men det började redan ta på dem. Jag skulle ha det minsta, 50 cm i diameter, då jag ska ha det som ett cafébord och i den storleken var där redan ganska så utplockat. Jag hade tänkt mig ett svart, men de var slut så det blev ett terrakottafärgat/mörkrött istället. Svårt att benämna färgen på det, men jag valde detta då jag tyckte det gick bäst ihop med färgerna uppe på Trolle Hill.

Sen såg vi en kändis också när vi gick längs Storgatan. Ingen mindre än Mikael Wiehe kom gående där 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...