tisdag 14 augusti 2018

Åska och skyfall...

Vatten utanför runt hela dammen
Vilka åskoväder det varit de senaste dagarna och regn på det. Idag kom det världens skyfall och länge varade det också. Jag slutade jobbet när det var som värst och fick springa ut till bilen och kasta mig in i den. Sen skulle jag hämta ett paket på macken och sen till Coop och handla också. Jag var ganska så blöt när jag kom hem även om jag bara hade varit ute några minuter sammanlagt.

Det har inte hänt sen vi flyttade hit, men det har regnat så mycket idag att dammen har svämmat över. Det är nog inte så vanligt att den gör det. Hundarna blev glada, och lilla Leia for och skuttade som en guttapärk i pölarna 😊

Paketet som jag hämtade var en ny utställningsbur som jag beställde häromdan. Jag har bara en till Raffe och nu behöver jag två. Jag har inte tänkt att ställa ut Raffe så mycket framöver, men nångång händer det såklart att båda ska med. Jag försökte hitta nån begagnad på nätet, men jag hittade ingen så stor tillräckligt nära, så det fick bli en ny.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...