torsdag 9 maj 2024

Över bron till Danmark...

Åh, vad härligt med en ledig dag så här mitt i veckan. Extra skönt också då det blev en lång arbetsdag igår då jag var iväg i Danmark hela dan. Jag ingår med några procent av min arbetstid i ett EU-projekt vi har på jobbet och vi skulle iväg på ett studiebesök utanför Roskilde. Det är inte så ofta jag är iväg med jobbet så då blir det extra kul när man kan följa med på nåt sånt här 😊 Det var väldigt soligt och fint väder också igår så vi hade tur 🌞


När vi kom till Malmö hämtade vi upp ett gäng på Centralstationen. När vi sen körde genom stan ut mot Öresundsbron såg vi flera polisbilar. Det märktes tydligt att bevakningen är större nu under Eurovision-veckan.

Annars rullar det på med "Lillastuganprojektet" 🏡 Mats hade beställt nytt byggmaterial till taket förra veckan och det kom igår så nu har han att göra. Idag började han med att riva ner och ta bort fasaden och den gamla isoleringen på den andra gavelspetsen. 


Vi var också iväg och beställde två nya gavelfönster, en altandörr och ytterdörr nu i veckan. Där var en månads leveranstid på de grejerna. Vi skulle bestämma modell på ytterdörren och färg på allt. Det blev standardfärgen olivgrön. Lite mörkare än jag egentligen hade tänkt, men det hade både blivit dyrare och längre leveranstid om man väljer en egen kulör och det vill vi inte. Vi har från början sagt att vi ska försöka hålla kostnaderna nere så mycket det går utan att tumma alltför mycket på kvaliteten. Ytterdörren blev en slät dörr med ett runt fönster. Likadan faktiskt som vi har nere på Österlen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...