onsdag 19 april 2023

Fint med påskliljor och vitsippor...

För en månad skrev jag om att jag hade beställt ett trädgårdskärl till vårt hus nere på Österlen och jag tyckte det var så praktiskt och bra så nu har jag gjort det här hemma också. Även om vi har en skogstomt och skogen utanför så är det väldigt behändigt att ha tunnan med sig hela tiden när man jobbar i trädgården och man blir av med allt småklipp och grenar direkt när man klipper det i småbitar. 

En trädgårdshörna som är full med vitsippor och påskliljor

Jag kommer nog mestadels att använda den till mindre grenar, bokskott som man får rycka upp här kontinuerligt. Ja, sånt som är lite grövre och som tar längre tid att kompostera. Gamla krukväxter och nedvissna blommor och liknande, det kommer jag nog att lägga på min komposthög som vanligt. Efter varje vinter har den i princip blivit helt platt igen. 

Den kommer nog i början av nästa vecka. Då ska jag börja rycka upp en massa bokskott och rensa i min paradisbuske som blivit alldeles för stor. Jag längtar 😍

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...