söndag 6 november 2022

Allhelgona...

Nu är det bara Mats och jag i huset igen här hemma. Rebecca och Fredric körde hemåt mot Kalmar efter lunch idag. Vi har haft en mysig allhelgonahelg då vi firat min födelsedag och hittat på lite saker. 

Igår förmiddag körde vi till Hovdala slott och gick den fyra km långa Dammslingan. Den kändes mycket längre då det var väldiga höjdskillnader och bitvis gick man över stock och sten kändes det som. Man fick verkligen se upp med var man satte fötterna nu med alla halkiga löv och rötter 😊

Receptet hittar du HÄR

På eftermiddagen förberedde vi maten till kvällen. Vi skulle bli åtta personer till maten och jag hade lite idétorka först vad jag skulle bjuda på, men så kom jag att tänka på den krämiga italienska pastasalladen som jag gjorde förra sommaren då Rebecca och Fredrik vandrade på Öland. Så den blev det. Som tillbehör hade jag även köpt bröd, brieost och lite vindruvor. Vindruvor passar alltid🍇 Till efterrätt gjorde jag den knäckiga äppelpajen som jag la upp här på bloggen för nån vecka sen. 


När gästerna åkt hem körde vi bort till kyrkogården och tände ljus. Jag tror jag säger det varje år, men jag tycker att ljusen på Minneslunden blir bara fler och fler. Där var ett helt hav av ljus 🕯 Stämningsfullt.

Sen har det såklart blivit mycket googlande på Hemnet på alla hus som är till salu i Kalmartrakten 😊 Hur mycket är de beredda att betala? Hur långt ifrån Kalmar får det ligga och finns det bra pendlingsmöjligheter? Ja, det är mycket de ska tänka på som förstagångköpare för hus, men så himla roligt 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...