lördag 21 maj 2022

Löpplaner för sommaren...

Jag har inte sprungit så kontinuerligt på sistone. Det har blivit nån löprunda då och nån annan då utan någon struktur över huvudtaget, men det ska bli ändring på det nu 😊

Idag har det varit Göteborgsvarvet och Aron har varit där uppe så nu fick jag lite inspiration av det. Inte att springa en halvmara, men det finns ju andra kortare lopp man skulle kunna vara med på. Då har man ett mål. Det är alltid lättare då med motivationen. 


Mitt stora mål är att springa en mil, men där är jag inte än. Vi var borta i Gylleboskogen i förmiddags och då sprang jag 4 km-slingan. När jag kom i mål märkte jag att jag hade mer kraft kvar så jag hade orkat 6,5 km-rundan idag. Lite synd att jag inte tog den. Det var perfekt väder och luftfuktighet också då det regnat och jag tror inte det var mer än 10-12 grader ute.

Men, nu till det roliga. Jag ska börja med att anmäla mig till 4-5 kilometers-lopp i sommar. Då är Kalmar perfekt för där händer alltid så mycket på sommaren. Där är två lopp på 5 km och ett på milen i sommar (ett av dem är ett nattlopp) 😊. Sen är där ytterligare ett 5 km i höst. Jag pratade med Rebecca och hon ville hänga på. Det hade varit jättekul att göra något tillsammans. Du hittar loppen HÄR.

Så kul det ska bli 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...