söndag 13 oktober 2013

Egentur till Österlen...

Tidigt i förmiddags körde jag ner till Österlen för att kolla till föräldrarnas hus. Allt såg ut som vanligt som tur är. Som brukligt satte jag en brasa i pannan i källaren. Fyllde soptunnan med diverse onödiga grejor. Kollade brevlådan. Jag höjde även elementen lite eftersom det kommer att bli kallare framöver och jag vet inte när jag kör ner där nästa gång. Jag satt även på trappan en stund och tittade ut över nejden medan jag drack kaffe och åt min medhavda matsäck. 

När jag skulle köra hemåt kom jag på att jag kunde ju köra upp till Stiby kyrkogård och titta till min farmor och farfars grav. Det är många år sen jag var där senast. Sen efter det tog jag även rundan om S:t Olofs kyrkogård där min pappas mormor och morfar ligger. Jag trodde nästan den graven skulle vara borta, men det var den inte. Graven i Stiby sköter en kusin till mig, men den i S:t Olof är det ingen som sköter. 

Medan jag tog min Österlentripp fick Mats rensat nere i logen härhemma och fick in husvagnen där för vintern. Även traktorn kom på plats där inne nu. Det passade ju bra för ikväll är det riktigt skitväder. Det regnar som bara den ute. Både Raffe och India är inne. Raffe trivs väl så där med att vara inne. Han vankar lite av och av och lägger sig för att efter en liten stund vanka lite till. Han vill helst vara ute hela tiden.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...