fredag 17 juni 2011

Min lilla skörd...

 I år blev det "bara" sallad sådd i urna. Det blev inte tid till nån större odling av diverse grönsaker som jag tänkt mig från början, "men man ska vara glad för det lilla". Den har ialla fall kommit upp fint och smakar så gott, men det är väl för att man själv odlat upp den. Persilja och gräslök har jag också satt i kruka, och de ska jag plantera ut sen så att de kommer varje år. 

Våra jordgubbar börjar också bli färdiga. Man får plocka och äta efterhand. Till hösten ska jag försöka hinna med att plantera ut de revor som kommit. Jag vill ha många jordgubbsplantor... Det vill tydligen Mats också. Att jag ska ha grönsaksland har han så många synpunkter på (typ -Varför ska du ha det, du hinner ju inte med att sköta det?) Jordgubbsland däremot, det går bra för det tycker han om...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...