lördag 29 april 2023

Potatisen satta och grönsakerna valpskyddade...

Det har varit så kallt innan i veckan, men idag har det var riktigt skönt 😊 Var och handlade plantjord till mina odlingslådor så nu är potatisen satta. 23 st sättpotatis hade jag och jag har haft dem liggande nere i källaren i några veckor för förgroning. Nu hade det kommit riktigt många "ögon" på dem  så nu var det verkligen dags att få ner dem i jorden.



Så skönt att ha detta gjort och det finns inget bättre än när man går ut och gräver upp egna potatis till middan 😊


Min lilla odlingslåda där jag brukar sätta sallad, morötter och sånt där har fått ett extra nät runt sig. Cindy är uppe i den lådan konstant och trampar runt. Den lådan har vi på gårdssidan där vi har inhägnat för hundarna, men nu ska hon väl låta den vara hoppas jag. Jag tror inte att hon hoppar över och in i den. Mina andra lådor har jag utanför i trädgården.



Här sitter hon den lilla skurken 😍

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...