fredag 21 april 2023

Fredag och ny grill...

Äntligen fredag kväll och vi körde ner till Österlen efter jobbet så nu har man landat här i TV-soffan 😊 Jaha, och vad är då helgens planer? Vi hade släpet med oss för Mats köpte en ny gasolgrill häromdan, så då tänkte jag att vi kanske kunde åka iväg och köpa några säckar planteringsjord imorgon.


Jag behöver fylla på med ny jord, både i min planteringslåda där jag odlar sallad, morötter och sånt där och även i de andra lådorna där jag har mina jordgubbar och potatis.

Sen vill jag även försöka hinna med att få ner lite fröer, tänkte jag. Just sallad är en sån grej som jag gärna vill odla själv. Känns så himla onödigt att köpa när man kan så det så lätt själv. Den stora utmaningen är bara att få Cindy att låta bli att gå uppe i lådan. Det är nåt hon kommit på att man kan göra. Jag får hitta på nåt hinder där som stoppar henne 😊🐾

Åh, vad jag gillar att sätta om och förnya mina krukväxter

Är lite extra trött ikväll då jag varit i flytt-tagen idag. Jag och min kollega ska flytta till nya lokaler på måndag. Känns trist att lämna vårt rum och kollegorna man jobbat nära med på Fjärrvärmeverket men vårt rum behövs av andra. Det blir såklart bra även på det nya när vi fått ordning på allt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...