tisdag 25 april 2023

Leia var så duktig idag...

Jag slutade tidigare idag för jag hade bokat tid hos veterinären. Leia har haft besvär i öronen en tid så jag kände att jag behövde åka iväg och få det kollat ordentligt även om jag försökt att behandla det själv så gott jag kunnat.

Hon var jätteduktig hos veterinären. De tog prov och sen rengjorde de öronen ordentligt och jag fick Betnovat utskrivet som jag var och hämtade på apoteket. Så nu ska jag själv rengöra med vaxupplösande medel och därefter ett lite starkare rengöringsmedel mot svamp och bakterier. Detta ska göras en gång om dagen och sen ska hon ha några droppar Betnovat i varje öra morgon och kväll. Den är mot inflammation och eventuell klåda.


Och så fick vi en återbesökstid om två veckor. Då hoppas vi på att det ska vara bra 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...